Procjena senzorne integracije

Obuhvaća senzorni profil djeteta.

S obzirom na to da je za tipičan razvoj kompleksnijih vještina kao što su akademske (čitanje, pisanje i druge) potrebna adekvatna obrada senzornih informacija svakako je bitno da se procijeni ima li dijete odstupanja na području senzornih informacija.

Promatrajući svoje dijete primijetili ste neke neuobičajen obrasce ponašanja vašeg djeteta. Obratite nam se ako ste primijetili neka od ovih ponašanja:

  • dijete je stalno u pokretu i teško se fokusira na jednu aktivnost
  • izbjegava sportske aktivnosti
  • ne koristi sprave za igranje na dječjim igralištima
  • izbjegava dodirivati materijale kao što su: pijesak, boja, ljepilo i slične materijale

  • smeta ga dodir

  • ima potrebu dodirivati različite površine ili materijale
  • voli se zabijati u drugu djecu, namještaj ili zidove

  • često stavlja u usta nejestive predmete u usta

  • teško mu je sjediti mirno, vrpolji se, maše nogama dok sjedi i slično

  • hoda na prstima

  • izbjegava mjesta na kojima je velika buka, prekriva uši rukama na intenzivan zvuk

  • izbjegava mjesta na kojima je velika buka, prekiva uši rukama na intenzivan zvuk

  • ne slijedi upute i ne dovršava zadatke u vrtiću, školi ili kod kuće

Zbog čega se u NeuroArt-u procjena odvija tijekom pet susreta?

– Prije svega, vašem djetetu želim dati dovoljno vremena da se prilagodi na novu okolinu. Tek onda kada će se osjećati dovoljno sigurno da krene u istraživanje, pokazat će nam što zaista može.

– Osim toga, i nama stručnjacima koji provodimo procjenu senzorne integracije potrebno je vrijeme tijekom kojeg ćemo što kvalitetnije upoznati vaše dijete i njegove mogućnosti. Između ostalog, dijete upoznajemo kroz niz aktivnosti, poput rješavanja testova i specifičnih motoričkih zadataka, za što nam je poželjno više od jednog sata.

– I na kraju, želim određeni dio vremena posvetiti i vama roditeljima. Tijekom susreta, prezentiram vam i tumačim rezultate procjene senzorne integracije vašeg djeteta, a zatim zajednički postavljamo cilj za habilitacijske tretmane.

Koji je tijek procjene?

Izuzetno mi je važno provesti sveobuhvatnu procjenu djetetovog razvoja kako bi zajedno s vama mogla kreirati tretman senzorne integracije koji će pomoći vašem djetetu da se što bolje nosi s izazovima u svakodnevnom funkcioniranju ( u vrtiću, školi ali u svom domu). Da bi to bilo moguće potrebno je dati djetetu dovoljno vremena da se prilagodi na novu okolinu i da pokaže svoje jake strane. Stoga se procjena senzorne integracije sastoji od četiri odnosno pet susreta.

  1. UPOZNAVANJE. Namijenjen je upoznavanju vas i vašeg djeteta kroz razgovor te popunjavanju upitnika o funkcioniranju djeteta u svojoj okolini s ciljem dobivanja što cjelovitijeg uvid u razvoj djeteta. Promatra se djetetova slobodna igra u prilagođenoj okolini.
  2. OPSERVACIJA SPONTANOG PONAŠANJA. Nakon što je dijete upoznalo okolinu u kojoj se provodi procjena, važno nam je promotriti kako će se koristiti poznatom opremom, na koji će način u igru uključiti poznatu osobu, djetetu se postavljaju razvojni zadaci na njemu prirodan način – kroz igru.
  3. ZAJEDNIČKA IGRA OBITELJI. Na ovom susretu prisutni su ostali članovi vaše obitelji kako bi mogli uočiti koje obrasce ponašanja dijete koristi u druženju s vama, na koji način se razvija zajednička igra te kako dijete sudjeluje u istoj.
  4. STRUKTURIRANA PROCJENA. Koristimo kako bi mogla provesti dodatne testove i upitnike i time dodatno potvrditi zaključke donese promatranjem djeteta kroz prva tri susreta.
  5. SAVJETOVANJE. Namijenjeno je vama roditeljima da bi mogli postaviti dodatna pitanja o senzornom profilu djeteta i kako bi zajedno postavili ciljeve koji će doprinijeti razvoju Vašeg djeteta i njegovog funkcioniranja u svakodnevnom životu.

    Ako se odlučite za nastavak tretmana u NeuroArt-u izrađuje se individualni edukacijski plan koji sadrži kratkoročne i dugoročne ciljeve dogovorene u suradnji s vama, a da bi mogli pratiti napredak vašeg djeteta.

Što usluga uključuje:

  • četiri (4) susreta procjene s djetetom u trajanju od 60min

  • jedan (1) susret savjetovanja s roditeljima trajanju od 60 min
  • senzorni profil djeteta

  • individualni edukacijski plan
  • upute za rad kod kuće, izrađene na tjednoj bazi